سرخط خبرها

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، عباس تکلو بخشدار خزل در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه فیروزان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت : بخش خزل به بزرگترین کارگاه عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرستان نهاوند تبدیل شده است .

وی در حوزه راه های مواصلاتی سطح بخش افزود : ۴ خطه نمودن محور مواصلاتی نهاوند_کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۲۰۸ میلیارد تومان آغاز شده است .

تکلو در خصوص الباقی راه های مواصلاتی بخش خزل گفت: عملیات تعریض پل حاج علی مراد با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان آغازشده ، همچنین عملیات زیرسازی و آماده نمودن زیرگذر دوراهی شهرک با اعتباری بالغ بر چهار و نیم میلیارد تومان، آسفالت محور مواصلاتی روستای شهرک تا فارسبان از دوراهی که نیمی از آن به پایان رسیده است با اعتباری بالغ بر ۷ و نیم میلیارد تومان آسفالت، راه روستایی اکبرآباد ، شریف‌آباد در حدود ۲ کیلومتر که به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود : تامین اعتبار راه روستایی احمدآباد اولیا و طرح مطالعاتی آن و اجرای مناقصات جهت واگذاری به پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی، آغاز زیرسازی محور مواصلاتی روستای علی آباد، امین آباد ،جهت آسفالت. ترمیم آسفالت راه‌های روستایی روستاهای دهموسی و حاجی آباد انجام شده است .

بخشدار خزل درخصوص پست برق ۴ نهاوند گفت: پست برق نهاوند ۴ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان که ۵۰ میلیارد آن تاکنون تخصیص و پروژه در حال عملیات اجرایی است و مشکل قطعی برق و افت ولتاژ در سطح بخش خزل برای همیشه برطرف خواهد شد، انجام شده است .

وی از بهره برداری سردخانه ۴۰۰۰ تنی بره فراخ بخش خزل درسال جاری خبر داد و بیان داشت : سردخانه ۴۰۰۰ تنی بره فراخ بخش خزل با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در دهه ی فجر سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید .

عباس تکلو در ادامه سخنان خود در حوزه آموزش و پرورش اظهار داشت: هم اکنون در سطح منطقه خزل ۷ مدرسه در حال ساخت است که از این هفت مدرسه، سه مدرسه مهرماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، همچنین سه زمین چمن مصنوعی مدارس احداث که دو مدرسه قبلاً افتتاح و یکی از مدارس ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود : در خصوص تجهیز مدارس سطح بخش خزل اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون تومان جذب شده است.

وی در حوزه اشتغال و کمیته امداد بیان داشت : در حوزه‌ی اشتغال و کمیته امداد تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ ده میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده که توسط بانک‌های عامل ۴ میلیارد و ۵۵۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد .

تکلو در خصوص سهمیه مسکن محرومین بخش خزل گفت: سهمیه مسکن محرومین اختصاص یافته به بخش خزل ۵۴ مورد بوده است که از این تعداد ۸ مورد آنها تکمیل و ۱۴ باب آنها در حد نازک کاری و ۳۲ باب در حال احداث می‌باشد.

وی در خصوص پروژه مسکن ملی شهر فیروزان اظهار داشت: پروژه مسکن ملی شهر فیروزان کوی فرهنگیان کلیه کارهای اولیه آن انجام شده است و پیامک‌ به همه افراد واجد شرایط جهت پرداخت هزینه کارشناسی شده پایه ارسال تا پس از واریز مبلغ به بانک عامل معرفی شوند.

بخشدار خزل در ادامه سخنان خود در خصوص عملیات روستاهای بخش خزل گفت: مجموعه عملیات اجرایی بهسازی روستاهای سطح بخش خزل در حوزه بنیاد مسکن و دهیاری‌ها عبارتند از ؛ انواع جدول نهری کتابی کانیو به متراژ ۹۷۲۲ متر طول در مجموع از ابتدای سال جاری اجرا شده است ، ۲۸۶۰۰ متر مربع زیرسازی معابر در سطح روستاها صورت گرفته ، ۷۰۰ متر کانال سنگی و بتونی نیز انجام شده است.

وی افزود : در سطح بخش خزل ۱۱ روستا از روستاهای سطح بخش قرارداد آسفالت معابر عمومی و خیابان‌های آنها به مرحله نهایی رسیده و در روستاهای رزینی، لیلاس، شیراوند ، عباس آباد ، دره میرزا زیرسازی پایان یافته و آسفالت معابر در آنها در حال انجام است.

وی تصریح کرد : روستاهای گردیان ،ده موسی تپه یزدان، داریاب، قشلاق و بره فراخ به نوبت در حال انجام پروژه زیرسازی و آماده سازی برای آسفالت معابر می‌باشند.

تکلو در خاتمه در خصوص آبرسانی و امور آب‌های روستایی بیان داشت: در زمینه احداث چاه آب اصلاح شبکه اصلاح خط رفت و برگشت و ساخت مخزن آب ۱۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان پروژه‌های تکمیل شده می‌باشد ،همچنین پروژه‌های در حال اجرا و دارای قرارداد در همین زمینه به مبلغ ۱۵ میلیارد و یکصد میلیون تومان می‌باشد. 

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location