سرخط خبرها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند با بیان اینکه سه ضلع اصلی تعلیم و تربیت، دانش آموزان، معلمان و اولیا هستند، گفت: هر یک از این سه مورد وظایفه ی خود را به درستی انجام ندهند، فرایند تعلیم و تربیت به درستی انجام نخواهد شد.

علیرضا غلامی در مراسم جشن ستارگان دبیرستان دهخدا که در کانون شهید باهنر برگزار شد، با بیان اینکه دانش آموزان باید با تلاش و برنامه ریزی دقیق اهداف آموزشی و تربیتیِ نظام آموزشی را محقق کنند، گفت: البته فرایند تعلیم و تربیت سه ضلع اصلی دارد و غیر از دانش آموزان، اولیای آنان و معلمین نیز در تحقق این مهم نقش اصلی را دارند.

وی افزود: خوشبختانه در شهرستان نهاوند ما هم معلمین و دانش آموزان بسیار خوبی داریم و هم اولیای هماهنگ و پیگیری داریم که با همکاری و هماهنگی که بین این سه ضلع وجود دارد، ان شالله افق بسیار روشنی برای دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان در پیش خواهیم داشت.

غلامی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش نقشه ی راهی با عنوان سند تحول بنیادین داریم، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین دانش آموزان ما باید در تمامی زمینه ها رشد یافته باشند و نه فقط در یک بعد خاص.

نقش دانش آموزان و اولیا در برنامه ی تعالی مدیریت مدرسه بسیار پررنگ است

معاون آموزش متوسطه نهاوند گفت: دانش آموزان و اولیا در برنامه ی تعالی مدیریت مدرسه نقش بسیار پررنگی دارند و واقع امر این است که مقام معلمی در گرو وجود دانش آموزان است.

علی عمرانی در مراسم جشن ستارگان دبیرستان دهخدا با بیان اینکه مقام معلمی در گرو وجود دانش آموزان می باشد، گفت: همه ی امکانات که وجود دارد و همه ی برنامه ریزی هایی که در آموزش و پرورش انجام می پذیرد، برای این است که مسیری را ترسیم کند که دانش آموز ما به اهدافی که در سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده است برسد.

وی افزود: در سند تحول بنیادینِ آموزش و پرورش، بحث تربیت بر تعلیم ارجحیت دارد و هدف از این ارجحیت رساندن دانش آموز به حیات طیبه و تربیت شهروند خوب و انسان متعالی است.

معاون آموزش متوسطه ی نهاوند با بیان اینکه یکی از معیار های جوامع، بحث توسعه‌یافتگی و توسعه‌نیافتگی می باشد، گفت: توجه، سرمایه گذاری و پرورش نیروی انسانی کارآمد همواره یکی از مهمترین شاخصه های توسعه‌یافتگی در جوامع مختلف می باشد که پرورش نیروی انسانی کارآمد در مرحله ی اول بر عهده ی آموزش و پرورش می باشد.

عمرانی در پایان با اشاره به اجرای برنامه تعالی مدیریت در مدارس، خاطرنشان کرد: برنامه تعالی مدیریتِ مدرسه به عنوان برشی از سند تحول بنیادین، برنامه ی عمل مدارس ما می باشد که طبق این برنامه مدیر آموزشگاه باید از تمامی امکانات و ظرفیت های درونی و بیرونی آموزشگاه جهت ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی استفاده نماید.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location