سرخط خبرها

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش نهاوند در همایش بزرگداشت معلمان و دانش آموزان پژوهنده شهرستان، پژوهش را یکی از عوامل پیشرفت و توسعه پایدار هر کشوری دانست و گفت: اگر کارهای پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری در سکون و رکود قرار خواهد گرفت.

علی عمرانی در این همایش ضمن ارائه تعریفی از پژوهش، اظهار داشت: دانسته های ما یا از طریق منابع اطلاعاتیِ موجود حاصل می شود و یا بر اساس پژوهش هایی است که خودمان انجام می دهیم؛ اگر این دانسته ها براساس پژوهش های قبلی باشد، در واقع ما به مصرف اطلاعات پرداخته ایم و اگر بر اساس مشاهدات و تحلیل‌های جاری باشد، تلاش ما به تولید اطلاعات منجر شده است.

وی با بیان اینکه فرایندی بودن، نظم و استمرار در انجام فعالیت و کشف حقیقت یا افزایش آگاهی، سه ویژگی اصلی هر پژوهشی به حساب می آید، افزود: تمام فعالیت های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به نحوی به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد و اگر کارهای پژوهشی در یک جامعه صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

photo 2018 12 20 19 20 37

عمرانی خاطرنشان کرد: بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از نشاط و پویایی لازم برخوردار نخواهند بود و به مرور زمان جامعه در یک رکود اطلاعاتی فرو خواهد رفت.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به نقش مهم معلمان در امر پژوهش، تصریح کرد: پژوهنده شدن معلمان سبب رشد پرسشگری در محیط مدرسه و کلاس می شود. اگر آموزش مبتنی بر پژوهش باشد، بافت مدرسه سراسر بر مبنای پرسش ها و پاسخ ها شکل خواهد گرفت؛ در نتیجه ضمن بالنده شدن خود معلمان، دانش آموزان نیز روحیه ی پژوهشگری و پرسشگری پیدا خواهند کرد.

وی گفت: پژوهنده شدن معلمان سبب توسعه ی اجتماعی آنان می شود؛ به این معنا که معلمان با پژوهش و کسب آگاهی و داوری بر مبنای آن ها، پایگاه اجتماعی خود را بالا و بالاتر می برند و از امنیت شغلی بیشتری نیز برخوردار می شوند.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location