مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تربیت بدنی در آموزش و پرورش فرایندی آموزشی و تربیتی است که در آن از فعالیت جسمانی به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزان به منظور کسب مهارت آمادگی، دانش و نگرش مثبت استفاده می شود.
به گزارش فریاد نهاوند آنلاین، محمد پورداود در آیین افتتاح سالن تربیت بدنی پهلوان مجتبی خدارحمی نهاوند اظهار کرد: تربیت بدنی بخش مهمی از تعلیم و تربیت است که از طریق حرکت و فعالیت های بدنی جریان رشد را در تمام ابعاد وجودی انسان تسهیل می کند و شکوفایی استعداد ها را به تبع خود خواهد داشت.
پورداود با بیان این که توسعه تربیت بدنی زمینه ساز تامین و تربیت نیروی سالم است و بخشی از برنامه های توسعه ملی به شمار می آید، افزود: تربیت بدنی در آموزش و پرورش فرایندی آموزشی و تربیتی است که در آن از فعالیت جسمانی به عنوان راهی برای کمک به دانش آموزان به منظور کسب مهارت آمادگی، دانش و نگرش مثبت در راستای رشد مطلوب، کسب سلامت عمومی و به حاکثر رساندن فرصت ها برای اجرای فعالیت های بدنی استفاده می شود.
وی با تاکید بر این که سرمایه گذاری در حوزه ورزش موجب کاهش هزینه ها در بخش های بهداشت و درمان و مراکز مبارزه با انحرافات اجتماعی و پایین آوردن سطح ناهنجاری های فردی و اجتماعی می شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا مجموعه تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از متولیان اصلی ورزش تربیتی و پرورشی دانش آموزان ماموریت دارد تا ضمن توسعه و تقویت درس تربیت بدنی در راستای ساحت زیستی و بدنی مطرح در سند تحول بنیادین ابعاد نظری و عملی را توسعه دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مهم ترین جهت گیری ساحت تربیتی و بدنی را عبارت از تعامل مستمر روح و بدن ذکر کرد و افزود: در این جهت گیری رابطه روح و بدن رابطه ای بنیادین، عمیق و در اصل هستی و نظریه جسمانیه الحدوث و روحانیه البقا به این معناست که ماده جسمانی بر پایه حرکت استبدادی وجود در ذات و جوهر خود کامل می شود.
پورداود افزود: در چنین فضای فکری مفهوم سلامت در این ساحت معنای گسترده تری می یابد و ابعاد روانی را نیز شامل می شود؛ از این رو می توان گفت که رویکرد این ساحت کل نگر و تلفیقی است.
وی با بیان این که آموزش و پرورش در مسیر شتابان تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، تربیت بدنی و ورزش را یک ضرورت تلقی و کوشش می کند دانش آموزان را در این مسیر به قله های رفیع سلامت جسمانی و روانی سوق دهد، تصریح کرد: در نظام آموزش و پرورش و مدرسه تربیت بدنی و ورزش به عنوان یک وسیله تربیتی می تواند نقش ارزنده ای در این نظام داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: با اهمیت دادن به ورزش مدارس و تقویت زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری می توان در معرفی چهره واقعی تربیت بدنی مدارس و ورزش اقدامات اساسی انجام داد تا هم سلامت جسم و روح دانش آموزان تامین شود و هم از کف مدارس قهرمانان آینده ورزشی در رشته های مختلف را تحویل اجتماع داد.