سرخط خبرها

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین، در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه (یکم تا هفتم تیرماه) نشست خبری علی کاظمی و عباس آزادبخت رئیس دادگستری شهرستان نهاوند با حضور جمعی از اصحاب رسانه شهرستان در محل دفتر رئیس دادگستری با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار گردید.

در این نشست علی کاظمی رئیس دادگستری شهرستان نهاوند ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز کشور به ویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن از بهترین یاران امام(ره)که به عنوان نگینی در شهرستان درخشیدند، اظهار داشت: دشمنان وقتی بخواهند به انقلاب و اسلام ما ضربه ای بزنند می دانند از کجا و چگونه ضربه خود را وارد کنند، ولی در همه عرصه ها مردم انقلابی و شهید پرور کشور ما نشان دادند که همیشه پیروز میدانند.

وی افزود:تشکر و قدردانی ویژه میکنیم از مسئولین دادگستری بویژه آقای آزادبخت که جهادی کار میکنند و با تلاشهای خود باعث کاهش جرائم و مقابله با متخلفین در سطح شهرستان بودند، در حال حاضر متاسفانه قوه قضاییه فاقد رسانه است و اخبار آنطور که شایسته است اطلاع رسانی نمیشود.

رئیس دادگستری نهاوند اضافه کرد:کلاهبرداری ۴۷ میلیارد تومانی یکی از نمایندگی ایران خودرو نهاوند از مردم درکمتر از ۶ ماه تشکیل پرونده و پیگیری شد در این رابطه ۲۴۰ شکایت توسط شاکیان به دستگاه قضایی ارجاع شد.

رئیس دادگستری در رابطه با ایام هفته قوه قضاییه برنامه های خود را از یکم تا هفتم تیر ماه
ارائه داد و افزود: هفت برنامه اصلی در راس کار است: ۱)اولین برنامه تحت عنوان حمایت قضایی از تولید، دانش بنیان و صیانت از عامه، ۲)حرکت جهادی و تعالی قضایی، ۳)حمایت از حقوق بشر و مقابله با تروریست، ۴) تسهیل در فرآیند رسیدگی با بهره وری نوین، ۵) پیشگیری از وقوع جرم و بسترهای فسادزا، ۶) ترویج فرهنگ صلح و سازش و اصلاح مجرمان، ۷) ولایتمداری و ایثار و خدمت به مردم

وی خاطر نشان کرد: دادگستری نهاوند هم در راستای این هفت برنامه ها برنامه های دیگری در حال برگزاری دارد از جمله در اولین روز هفته قوه قضاییه دیدار رئیس دادگستری و قضات با امام جمعه شهرستان نهاوند و تجدید بیعت با آرمانهای امام و انقلاب و همچنین حضور دسته جمعی همکاران با سایر دستگاه‌های ذیربط و حضور در گلزار شهدای شهرستان و غبار روبی از مزار مطهر آنها و حضور در نماز جمعه، و میز خدمت که همیشه جز ی از برنامه‌های اصلی ما است.

وی یادآور شد: ملاقات عمومی با مردم از اولویت های کار ماست، درب اتاقهای ما به روی مردم همیشه باز است، ازدیگر افتخارات دستگاه قضایی خدمت به افرادی است که مورد ظلم قرار گرفته اند و احیا حق مردم و برقراری عدالت کار ارزشمندی است.

وی در ادامه گفت: تشکیل ستاد "تالیف قلوب" با دو کمیته مصلحین و کمیته معتذرین اقدامات خوبی را در راستای صلح و سازش انجام می دهد که از ۸۴۳ فقره پرونده ۵۵۰ مورد به سازش منجر شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به رفع محدودیت کرونایی واحد ارشاد و معاضدت دادگستری با حضور وکلای پایه یک برای مشورت و مشاوره مردم راه اندازی شده است تا هرگونه سوال قضایی و مشاوره نیاز داشتند از این خدمات بهره مند شوند.

وی در خاتمه بیان داشت: برخورد با اراذل و اوباش و قدرت نمایی با چاقو و تامین امنیت مردم هم از اولویت ها است که اخیرا در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و تداوم دارد، و سیاست قضایی شهرستان علاوه بر حبس و جرائم نقدی، تبعید به مناطق دور افتاده هم برای محکومین در نظر داریم.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location