سرخط خبرها

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین،  ترکمان در جلسه شورای حرفه آموزی و مهارت اولین دستور کار جلسه را ارائه فعالیتهای هر دو مرکز آموزش فنی حرفه ای برادران و خواهران دانست و اظهار کرد: در سال ۱۴٠٠ ما توانستیم ۱۲۱٠ نفر آموزش داشته باشیم ، که معادل ۲۳۸۱۵۴ هزار نفر ساعت در قسمت، مراکز نظامی، پادگانها، مراکز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، افراد دارای معلولیت آموزشی بویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها بوده است.

وی تصریح کرد: بیست حرفه در ۱٠ کارگاه در قسمت مراکز آموزشی روستای کوهانی شامل تعمیرکار اتومبیل، تنظیم کار موتور و تعمیر کار برق خودرو، نصاب کار، برق ساختمان درجه ۱و ۲، کارگاه pms، برنامه نویس، کار روی چوپ، و.... برای برادران قابل تدریس است، که با توجه به اینکه افراد علاقمند نسبت به آموزش اینگونه رشته ها در هر نقطه ای از شهر با توجه به نیاز آنها ما میتوانیم خدماتی به این عزیزان ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴٠٠، سه کارگاه جوار افتتاح شد، که شامل کاسپین کوهدشت، غزل پروتئین گاماسیاب نهاوند و کارخانه سیمان بوده است.

ترکمان گفت: کارگاههای که بیشتر از ۲۵ نفر نیروی انسانی دارند میتوانیم مجوز، جوار کارگاهی به آنها بدهیم که در سال ۱۴٠۱ هم قصد داریم با توجه به صحبتهای انجام شده با کارخانه روغن و آرد، و همچنین اکثر کارخانه های که بیش از ۲۵ نفر نیروی انسانی دارند، مجوز جوار کارگاهی و آموزشی را به آنها ارائه دهیم.

فاطمی رئیس مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران در جلسه شورای مهارت اظهار داشت: مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران با توجه به شرایط کرونا ۱۷۴۸۹۲هزار نفر ساعت، و تعداد ۸۱۶ نفر کارآموز، مهارتهای لازم را در رشته های صنایع دستی و چوب، سفال،طراحی دوخت، خیاطی، کیف پارچه ای، عروسک روسی(انسان)، سرویس های آشپزخانه، و تعدادی هم در مراکز آموزش روستایی مهارت دیده اند که تعداد ۸۶ نفر دوره استاد، شاگردی بودند و ۱۴۸ نفر آموزشهای روستایی، آسیب های اجتماعی ۷۷ نفر و زندان ۸۶ نفر، بودند که در سال ۱۴۰۰ تعهدات ما ۱۱۰ درصد افزوده شده است.

وی تصریح کرد: ۱۸ آموزشگاه آزاد زیر مجموعه فنی حرفه ای، ۱۲۸ هزار نفر در بخش فناوری و اطلاعات، گردشگری، امور مالی هنرهای تجسمی، بهداشت و ایمنی، فرش، الکترونیک و ساختمان، خدمات تغذیه ای و... کارآموز مهارت دیده اند.

وی یادآور شد: برای آموزشگاه های آزاد ۵۰ درصد تخفیف شامل ارگان های سپاه و بسیج، زندان و کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

فاطمی گفت: در سال ۱۴٠٠ اشتغال یافته های مرتبط به مرکز خواهران ۳۹ نفر و غیر مرتبط آن ۴نفر که در مجموع ۴۳ نفر بودند ودر سال ۱۴٠۱ در سه ماهه اول تعداد اشتغال یافته ها مرتبط ۵۲ نفر و غیر مرتبط ۷ نفر که در مجموع ۵۹ نفر عملکرد آموزشی داشته ایم.

وی در خاتمه عنوان کرد: تاکنون ۳۵٠٠ نفر در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای برادران و خواهران کارآموز مهارت دیده داشتیم که در سال ۱۴٠٠، تعداد ۲۵٠٠ هزار گواهینامه در بخش فناوری اطلاعات، گردشگری، مراقبت و زیبایی، امور بازرگانی، خدمات آموزشی هنرهای تجسمی، بهداشت و ایمنی، خدمات تغذیه ای، امور اداری، فرش، معماری اکترونیک و ساختمان و.... صادر شده است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location