سرخط خبرها

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین،  سلگی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری اربعین حسینی، در جلسه شورای مهارت اظهار داشت: طرح (جوار) از طرح های خوب و اثر گذاری است که امیدواریم اجرای این طرح برای استفاده نیروی کار و مورد استقبال واقع شدن جوانان جویای کار در شهرستان قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مهارت یکی از ارکانهای اصلی اشتغال است که سبب خواهد شد بازار کار رونق پیدا کند و کارهها تخصصی تر باشد و به درآمدزایی منجر شوند.

وی افزود: در بحث اشتغال آمار سازی نکنیم بلکه آمار واقعی اشتغال را اعلام کنیم.

معاونت عمرانی فرمانداری با توجه به شعار امسال و نامگذاری مقام معظم رهبری بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، لازم دانست که اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب جهت کلاسهای آموزشی در راستای اشتغالزایی و آموزش مهارتها انجام بگیرد.

سلگی در ادامه گفت: از وظایف دستگاههای دولتی حمایت ویژه از بخش خصوصی و تقویت این بخش میباشد.

وی همچنین ماموریت اصلی آموزشگاههای فنی و حرفه ای در راستای اشتغال را آموزش دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف شهرستان را در رونق مشاغل خانگی قرار دهید و دوره های مهارتی به روز و منتج به اشتغال را برگزار نمایید.

وی گفت: کسانی که طرح یا پروژه ای دارند به مرکز رشد نهاوند، هدایت وجهت ثبت اختراع توسط پارک علم و فناوری همدان پیگیری و معرفی شوند.

سلگی تاکید کرد: ادارات با کارآفرینان همکاری داشته باشند و برای اشتغالزایی افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، تسهیلاتی در اختیار کارفرمایان قرار دهند.

دکتر سلگی در رابطه با آموزش جوانان از طریق آموزشگاههای شهرستان گفت: در بخش آموزشی، مهارتها و آموزشها میبایست واقعی و اثرگذار باشند به نحوی که یک جوان جویای کار پس از اتمام آموزش براحتی بتواند جذب بازار کار شود و شغل خود را به درآمدزایی برساند.

وی در خاتمه از تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان نهاوند خواست که با مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان تعامل خوب و دوجانبه ای را برقرار کنند و از ظرفیت های طرفین نهایت استفاده را داشته باشند.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location