سرخط خبرها

 

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین، دکتر میثم قیاسی رئیس اداره دامپزشکی نهاوند اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته دولت و بر اساس برنامه سازمان دامپزشکی کشور ، مأموریت قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در روستاهای محروم فعالیت خود را شروع کرد.

قیاسی گفت : کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف دامپزشکی است که در این راستا می‌توان بمنظور اجرای سیاست های سازمان دامپزشکی از استعداد و ظرفیت های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی استفاده بهینه کرد.

وی در ادامه بیان کرد : تیمی متشکل از ۵ نفر دکترای دامپزشک به همراه ۱۰ نفر از کارشناسان و تکنسین های اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند و ملایر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، در منطقه روستایی و محروم علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر با حضور مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین به مدت ۲ روز بصورت رایگان دام های سبک و سنگین و طیور بومی این روستا را مورد معاینه، واکسیناسیون تب برفکی و درمان قرار دادند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند افزود: قرارگاه استانی محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان نهاوند و ملایر در منطقه محروم و روستایی علی آباد دمق از توابع بخش جوکار شهرستان ملایر به تعداد بالغ بر ۳۰ هزار راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین مورد واکسیناسیون تب برفکی و ۱۰۰ مورد ویزیت و درمان رایگان انجام داد.

مسئول پهنه قرارگاه محرومیت زدایی جهاد دامپزشکی استان همدان ، زنجان و قزوین اظهار داشت : شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها، درمان بیماری‌های دام و طیور، توزیع داروهای رایگان، واکسیناسیون فصلی دام و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف مهم حضور این تیم جهادی در منطقه خواهد بود.

دکتر یاسین خویشوند گفت: این قرارگاه‌ با سه مأموریت اصلی یعنی محرومیت زدایی، پیشگیری از بیماری ها دام و طیور، مدیریت بیماری و آموزش و ترویج مسائل مرتبط با دامداری فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر خویشوند در ادامه بیان کرد: با حضور نیروهای ارزشی و جهادی و متخصص دامپزشکی می‌توان بهترین عملکرد را برای یک کار اساسی در پیشگیری و کنترل بیماری های دام و طیور در مناطق محروم انجام داد.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location