سرخط خبرها

ماجرا از آنجا شروع شد که وصیت نامه یک شهید توسط مادرش که سواد خواندن و نوشتن نداشت به تابلو فرش تبدیل شد.

گل بانو سوری مادر شهید عزت الله کرمعلی در شهرستان نهاوند تصمیم می‌گیرد برای اینکه بتواند وصیت نامه فرزند شهیدش را به فرش تبدیل کند سواد یاد بگیرد ، او برای اثبات عشق مادری اش این کار را کرد و حالا پس از سالها این تابلو فرش سوژه ی فیلم جشنواره مردمی فیلم عمار شده است .

 اکرم حیدری دبیر کشوری ستاد اکران مردمی عمار در این نشست اظهار داشت : در نهاوند از سال ۱۳۹۶ اکران فیلم های عمار به نمایش در می آید .

وی افزود : سوژه هایی که در این جشنواره اکران می شوند از جنس خود مردم هستند و مخاطب هم مردمی است.

دبیر کشوری اکران مردمی عمار بیان داشت : از شعارهای جشنواره فیلم عمار پرداختن به موقعیت زن ایرانی است که در این خصوص نیز فیلمهای بسیاری نیز ساخته شده است.

وی افزود : فیلم های کوتاهی در خصوص شهرستان نهاوند تولید و پخش شده که از آن جمله فیلم آن ۶ مرد (فیلمی در خصوص گروه انقلابی ابوذر)و پیشمرگان (در خصوص عده ای از بانوان پیش مرگ در شهرستان نهاوند)و وصیت (مادری که وصیتنامه فرزند شهیدش را تابلو فرش کرد) از جمله این فیلم هاست.

حیدری گفت: فیلم وصیت ، سرگذشت وصیت نامه شهیدی است که امروز در کنار مادر این شهید بزرگوار هستیم.

وی در خاتمه گفت : این وصیت نامه بارها توسط این مادر شهید بافته شده و یک نسخه آن در موزه و دو نسخه هم به مقام معظم رهبری و دفتر ریاست جمهوری اهدا شده است.

در ادامه مصطفی علینژاد مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار اظهار داشت: در همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد ستادهای اکران مردمی عمار برگزار شده است و شهرستان نهاوند با وجود اینکه سینما ندارد اما در اکران های مردمی و عمومی فعال بوده است.

وی افزود : آثار اکران مردمی، امسال در قالب ۴۶ اثر در حوزه های مختلف برگزار می شود.

علینژاد بیان داشت : اکران های امسال علاوه بر افتتاحیه ملی شیراز در ۲۰نقطه کشور نیز از دیماه افتتاحیه خواهد داشت که علاوه بر آن در سراسر کشور مساجد ،دانشگاه‌های حسینیه ها و فضاهای باز ،و سالن های سینما اکران های فیلم خواهد شد

وی افزود: تولید کنندگان فیلم های مردمی عمار به فیلم ها فایده و انگیزه میدهند و عدالت رسانه ای دارند .

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد فروش بلیط سینماها مربوط به شهر های بزرگ است و کمترین فروش مربوط به شهرهای کوچک می باشد، اما اکران مردمی عمار برعکس است.

علینژاد گفت: اکران مردمی فیلم عمار باعث شده است که کارگردانان جوان در سراسرکشور به این سمت و سو کشیده شوند.

وی افزود: در مورد مردمی بودن جشنواره فیلم عمار ، هم آثار ، فرم اجرا و... توسط خود مردم برگزار می شود و هزینه های جشنواره از اکران فیلم های مردمی تامین اعتبار می شود.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار در خاتمه به جهت معرفی سرکار خانم اکرم حیدری دبیر کشوری ستاد اکران مردمی عمار گفت: خانم حیدری جزو جهادگران زمان دفاع مقدس و پیشمرگان انقلاب اسلامی و دبیر اکران مردمی عمار در شهرستان نهاوند هستند که در عرصه دفاع مقدس و جهاد فعال و اکنون هم در جهاد تبیین فعال و پیشقدم هستند.

وی در خصوص علت برگزاری این نشست خبری در منزل شهید کرمعلی بیان داشت : به این دلیل است که خانم گل بانو سوری مادر شهید عزت الله کرمعلی در اقدامی قابل تحسین با وجود اینکه سواد نداشت با تلاش خود موفق شد سواد بیاموزد و وصیت نامه فرزند شهیدش را بر روی فرش منقش کند.

وی تصریح کرد : این اقدام خانم سوری مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و این مادر شهید گرانقدر فرشی را که وصیت نامه فرزندش را بر روی آن بافته بود در دیدار با مقام‌ معظم رهبری به ایشان تقدیم کرد.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار اظهار داشت : فیلم مستند وصیت با مضمون زندگی این مادر شهید در جشنواره عمار امسال به نمایش در آمد.

وی در خاتمه بیان داشت : مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان روز ۲۶ دی به میزبانی نهاوند برگزار می شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location