سرخط خبرها

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مغیثی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به منویان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایام الله را گرامی بدارید و نگذارید فراموش شوند ،اظهار داشت: ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ یکی از ایام الله تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی افزود : این تجمع و راهپیمایی مردم و طلابِ شهر قم در سال ۱۳۵۶ در اعتراض به انتشار مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات که در بخشی از آن مطالبی علیه امام خمینی(ره) بیان شده بود، انجام شد .

امام جمعه نهاوند گفت:قیام ۱۹ دی مردم قم، سرآغاز سلسه حرکت‌های اعتراض‌آمیز مردم علیه نظام پادشاهی پهلوی بود که منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت میرزا تقی خان فراهانی(امیرکبیر) گفت : میرزا تقی ‌خان فراهانی از نوادر تاریخ کشور ما و صدراعظم‌ ایران در دوره ناصرالدین شاه قاجار بود .

وی افزود : از اقدامات مهم امیرکبیر در توسعه فرهنگ جامعه ایران تأسیس دارالفنون بود که باید امیرکبیر را بانی و موسس فرهنگ نوین ایران دانست.

مغیثی در ادامه در خصوص تبعیت از ولایت گفت: شهادت به وحدانیت ، رسالت و ولایت در اذان آمده است و در زمان غیبت ، تبعیت از ولایت فقیه از اهم واجبات است .

امام جمعه نهاوند در خاتمه و در خصوص ساماندهی معتادین بی خانمان در سطح شهر بیان داشت : یکی از موضوعاتی که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید به آن پرداخته شود و یکی از معضلات اصلی است بحث ساماندهی معتادین بی خانمان است که باید مورد پیگیری قرار گرفته و هر چه زودتر این معضل مرتفع شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location