سرخط خبرها

مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند در خصوص انتقال گل‌های فصلی از گلخانه شهرداری و کاشت در سطح شهر گفت: هرساله شهرداری ها جهت تهیه گل به منظور کاشت در فضای سبز، بلوارها، پارک ها و میادین مبالغ زیادی را هزینه می‌کنند که این هزینه ها با توجه به قیمتهای بالا، عدم تهیه گل‌های مناسب با آب‌وهوا و عمر کوتاه گلها هرساله تکرار می‌شود.

یوسفی نوید در ادامه گفت: شهرداری نهاوند به منظور جلوگیری از هزینه‌های خرید هرساله گل، اقدام به راه اندازی گلخانه و کاشت گل های دائمی کرد که در این گلخانه کاشت گل های دائمی مناسب با شرایط آب و هوایی شهرستان انجام گرفت و اولین برداشت از گلخانه در میادین شهر شروع به کاشت شد.

شهردار نهاوند ادامه داد: درآمد محدود شهرداری‌ها و هزینه های بالای مدیریت شهری، نیازمند مدیریت صحیح هزینه ها و به حداقل رساندن آن، بدون کوتاهی در ارائه خدمات می‌باشد.

یوسفی نوید گفت: گلخانه شهرداری نهاوند به عنوان یکی از درآمدهای پایدار در شهرداری نهاوند، قابلیت توسعه و تولید گل، جهت تامین در سطح شهرستان و استان را در صورت مدیریت صحیح می‌تواند داشته باشد، که در اولین قدم نیاز شهرداری را در تامین گل‌های دائمی تامین کرده و بدون خرید گل‌های دائمی برای اولین سال، از تولیدات شهرداری در پارک‌ها و میادین مورد استفاده قرار گرفت، خودکفایی در تولید گل نیز، گامی دیگر در ادامه خودکفایی شهرداری در تولیدات می‌باشد، که بعد از تولیدات کارگاه‌های‌ بتنی شهرداری راه اندازی شده است.

شهردار نهاوند در پایان گفت: گلخانه شهرداری با حداقل هزینه ممکن و توسط کارشناسان فضای سبز شهرداری مدیریت می‌شود و کلیه‌ی عملیات قلمه زنی،کاشت،داشت و برداشت توسط پرسنل فضای سبز انجام میگیرد. 

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location