سمیه شفائی - خبرنگار
حبیب نادیان رفیع مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در محور نهاوند به ملایر اظهار داشت : محور نهاوند به ملایر، به طول ۴۲ کیلومتر از نهاوند شروع شده از آورزمان عبور می کند و نهایتاً به سه راهی دم سیاه به جاده ملایر _بروجرد ختم می شود .
نادیان رفیع گفت : از این محور ۸ کیلومتر به صورت چهارخطه در سالهای گذشته به بهره برداری رسیده است، البته در این ۸ کیلومتر ، به گواهی پلیس راه سالیانه ۶ نفر فوتی که داشته است ، این رقم کاهش یافته است .
وی افزود : حدود ۲۲ کیلومتر تحت پیمان داریم انشاالله بتوانیم از محل اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری تامین اعتبار شده و اجرایی شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از عملیات راهسازی این جاده نیمه کاره و ۹ کیلومتر هم هنوز پیمان نرفته است .
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : پیش بینی می شود در صورت تخصیص اعتبارات (حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار ) این پروژه تکمیل به بهره برداری برسد اما با فاز بندی هایی که صورت گرفته شده است با این ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوبات سفر ریاست جمهوری و با پیگیریهای نماینده ی مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و اگر بتوانیم از اعتبارات ماده ۵۶ جذب کنیم طی دوسال آینده ۲۰ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیک خواهد رفت .
نادیان بیان داشت: این محور راه ارتباطی سهل الوصول زوار ابا عبدالله الحسین علیه السلام می باشد که یکی از محور های پر ترافیک و حادثه خیز استان همدان محسوب می شود ، که امیدواریم با تکمیل این پروژه به توسعه ی شهرستان نهاوند نیز کمک کند .
حبیب نادیان رفیع مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در محور نهاوند به برزول نیز اظهار داشت : این پروژه در سال ۱۳۹۵ کلنگ زنی شد اما به دلیل عدم تخصیص اعتبارات این پروژه علناً راکد ماند .
وی افزود : سال گذشته با پیگیریهای آقای شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ، در سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی با ابلاغ اعتبار از راهداری به راه و شهرسازی این پروژه از راکد بودن درآمد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی تصریح کرد: به جرات میتوان گفت این پروژه تنها پروژه ای در استان و شاید در کشور باشد که از محل راه های فرعی اعتبار آن ابلاغ شد و انشاءالله تا هفته ی دولت به بهره برداری خواهد رسید .
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: این پروژه به علت عدم تخصیص اعتبار سالها به طول انجامید ، این پروژه زمانی استارت خورد که دو اداره ی راهداری و راه و شهرسازی در یک مجموعه بودند و بعد از مدتی اداره راهداری از راه و شهرسازی جدا شد و پروژه های مربوطه راکد ماندند اما با پیگیری های دوسال اخیر آقای شهبازی از سازمان راهداری اعتباری ابلاغ شد که این پروژه به اتمام برسد .
نادیان در خاتمه بیان داشت : تاکنون برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است و پیش بینی می شود برای ادامه این پروژه ۶ میلارد تومان دیگر اعتبار لازم باشد .