سرخط خبرها

کشاورزان نهاوندی از خرید گندم به نرخی پایین‌تر از قیمت مصوب اعتراض و نسبت به این موضوع گلایه داشتند.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، فصل برداشت گندم از مزارع طلایی نهاوند آغاز شده است و کشاورزان این منطقه در حال برداشت دسترنج یک ساله خود هستند.

بعد از برداشت محصول کشاورزان نهاوندی با اتفاقی عجیب مواجه شدند و زمانی که گندم خود را تحویل داده‌اند متوجه شدند به قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب محاسبه شده است.

گندم‌کاران این شهرستان در پیام‌هایی خواستار پیگیری این مشکل شدند.

در یکی از این پیام‌ها اعلام شده است؛ مگر دولت محترم اعلام نکرد که نرخ گندم در سال جدید ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان است پس چرا سیلوها ۱۱ و نیم دارند می‌خرند، کشاورز بدبخت چکار کند با این همه مخارج. لطفا پیام ما را به گوش مسئولین برسانید.

یک کشاورز دیگر گفت: شما را به خدا خواهشاً صدای قشر مظلوم کشاورزان را به گوش مسئولین از جمله آقایان نماینده، فرماندار و مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند برسانيد. در پیامی دیگر اعلام شد؛ چرا محصول استراتژیکی مثل گندم که هیئت دولت قیمت مصوب آن‌را ۱۵ هزار تومان تعیین کرده است الان سیلوهای دولتی محل تحویل، گندم را دارند کیلویی۱۱ و ۵۰۰ خریداری می‌کنند.

آیا انصاف است با این شرایط سخت تورمی و هزینه های بالای تولید این‌گونه با کشاورز برخورد می‌کنید در حالی‌ که دلالان و مافیا گندم را با ارزی که وارد می‌کنند کیلویی بیشتر از ۳۰ هزار تومان برای کشور هزینه دارد.

یکی از گندم‌کاران در پیام دیگری گفت: اگر دولت به فکر اصلاح و نظارت بر قیمت ها نباشد قطعا سالیان آتی کشاورزان نسبت به کشت استراتژیک گندم بی انگیزه خواهند شد و کشور با مشکل کمبود تولید مواجه خواهد شد.

کشاورز دیگری گفت: به خدا با این قیمت نه خرج کود در می‌آید نه ایاب و ذهاب و علنا هیچی دست ما کشاورزان را نمی‌گیرد.

نرخ خرید تضمینی گندم در نهاوند هر کیلو ۱۵ هزار تومان است/ مبلغ تفاوت قیمت به کشاورزان پرداخت می شود

در پی اعتراض تعدادی از کشاورزان نهاوندی مبنی بر خرید گندم هر کیلو ۱۱ هزار ۵۰۰ تومان علی مروت امیری رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: این قیمت به علت عدم اصلاح سامانه خرید گندم است اما کشاورزان مطمئن باشند قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان است‌.

وی اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان علی الحساب است و به محض اصلاح سامانه قیمت گندم کیلویی ۱۵ هزار تومان محاسبه و مابقی پول کشاورزان به حساب آنان واریز خواهد شد.

همچنین روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۶ میلیون تن گندم از گندمگاران کشور خریداری و ۵۵ هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت شده است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم گندم همان ۱۵ هزار تومان است که ابلاغ شده و ملاک خرید و پرداخت مطالبات نیز بر اساس این قیمت انجام می‌شود.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، کشاورزان نهاوندی در پیام‌هایی از خرید گندم در این شهرستان به قیمت هر کیلو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داده و از این وضعیت گلایه داشتند که باید علت این امر توسط مسئولان مشخص شود و دغدغه کشاورزان زحمتکش این منطقه حل شود.

البته مسئولان مربوطه که از قیمت تحویلی و سال گذشته خبر داشتند باید پیش از اعتراض کشاورزان این مطلب را اعلام می کردند و با همان بخش‌هایی که متولی خرید هستند در جریان می گذاشتند که کشاورز را زمان خرید محصول در جریان بگذارند و باعث ناراحتی این قشر زحمت‌کش نشوند.

شهرستان نهاوند دومین تولید کننده گندم در استان همدان است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location