سرخط خبرها

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور نهاوند به بروجرد اختصاص یافته است.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، علیرضا شهبازی در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: با وجود اینکه قسمت اعظم محور نهاوند به بروجرد در حوزه استحفاظی شهرستان نهاوند نیست، به علت حجم بالای ترددها در این محور به ویژه تردد زیاد همشهریان نهاوندی در این محور، پیگیری‌های لازم را برای چهارخطه شدن این محور انجام دادیم. وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این محور اختصاص داده شده که بانک توسعه تعاون پرداخت آن را تقبل کرده و به زودی عملیات اجرایی این محور آغاز و ۱۰ کیلومتر باقیمانده این محور چهارخطه و ایمن‌سازی می‌شود.

شهبازی تصریح کرد: با تلاش و پیگیری برای محور نهاوند به کرمانشاه نیز ۱۲۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ تخصیص داده شد در صورتی که اگر این محور قرار بود با اعتبارات شهرستانی و استانی انجام شود تا ۵۰ سال آینده هم انجام نمی‌شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: اعتبارات ماده ۵۶ فراتر از اعتبارات شهرستانی و استانی است و رقم این اعتبارات بسیار بالاتر است بنابراین از بخشداران شهرستان تقاضا دارم پیگیر باشند که جاده‌های روستایی خاکی را اعلام کنند تا از طریق ماده ۵۶ آسفالت این جاده‌ها هم انجام شود.

وی ادامه داد: محور نهاوند- آورزمان- ملایر نیز که از محورهای بسیار پرتردد هستند، ۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی شهرستان چهارخطه شده و ۸ کیلومتر باقیمانده این محور با وجود اینکه در حوزه استحفاظی شهرستان نیست، با پیگیری‌ها توانستیم اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را نیز که حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، جذب کنیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در گذشته شهرستان در این حوزه مشکلات زیادی داشت و بیمارستان شهید آیت‌الله قدوسی نهاوند بدون هیچ امکاناتی و نمادین افتتاح شده بود؛ توانستیم برای تجهیز این بیمارستان ۲۷ میلیارد تومان پول نقد جذب کنیم و این بیمارستان به دستگاه‌های ام.‌آر.ای، سی‌تی‌اسکن، رادیولوژی و ... مجهز شد.

شهبازی تأکید کرد: همچنین مجوز احداث ۱۶ خانه بهداشت و دو مرکز درمانی برای شهرستان دریافت شده و حدود ۱۵ پزشک متخصص نیز برای شهرستان جذب شده چراکه ما تلاش داریم که کمترین اعزام همشهریان را برای مشکلات درمانی به شهرهای اطراف داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی دستور ساخت پنج مدرسه را هم برای شهرستان گرفته‌ایم که این مدارس در شهرهای گیان، روستای کوهانی و شهر نهاوند احداث می‌شوند. نماینده مردم نهاوند در مجلس در پایان تأکید کرد: با رایزنی از طریق وزارت راه و شهرسازی قرارداد تامین اعتبار برای عملیات روکش آسفالت شهرهای نهاوند و فیروزان نیز منعقد شده است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location