سرخط خبرها

گزارش به مردم از عملکرد یکساله اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند شهریور ماه 1401 تا شهریور ماه 1402

میلاد امینیان-رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند مهندس نرم افزار-دانش آموخته رشته EMBA (مدیرت اجرایی گرایش استراتژیک) در مقطع کارشناسی ارشد

ضمن تشکر از حمایت ها و همراهی های امام جمعه محترم، فرماندار کتاب دوست و معزز و نماینده پرتلاش شهرستان، مختصری از اقدامات صورت یافته در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند جهت استحضار مردم فهیم و اهل فرهنگ این دیار تقدیم میگردد .

 

photo 2023 09 03 10 17 08

photo 2023 09 03 10 17 13

جلسات انجمن کتابخانه های عمومی:

*برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در شهرهای نهاوند،گیان،فیروزان و برزول و روستاهای شهرک وگیل آباد

*رشد120درصدی تشکیل جلسات انجمن کتابخوانی با رویکرد خدمت رسانی بیشتر به مناطق محروم شهری و روستایی و ارتقا کیفیت و کسب عناوین متعدد ، مطابق ارزیابی های بالادستی در این حوزه.

*کسب رتبه نخست انجمن کتابخانه های عمومی استان توسط فرماندار محترم شهرستان نهاوند در آبانماه1401.

عضویت و امانت *رشد بیش از 120درصدی تعداد اعضا کتابخانه های عمومی و اضافه شدن بیش از 3800نفر عضو جدید با همت و تلاش کتابداران به جامعه کتابخوان و ثبت رکوردی دیگر جهت جامعه فرهنگی شهرستان نهاوند .

*رشد چشمگیر افزایش تعداد امانت کتاب در کتابخانه ها از حدود 26هزار نسخه امانت در شهریور ماه سال گذشته به بیش از 40هزار نسخه امانت . اخذ مجوز ها و توسعه زیربنا

*کسب سهمیه یک باب کتابخانه سیار شهری جهت شهرستان

*کسب سهمیه ساخت یک باب کتابخانه روستایی جدید با حمایت بانک پاسارگاد .

*کسب مجوز کشوری کتابخانه جدید جهت شهر نهاوند و افتتاح آن در آینده ای نزدیک .

*آغاز توسعه عملیاتی کتابخانه جدید شهر فیروزان پس از چندین سال وقفه . امور اجرایی

*اجرای بیش از 1250عنوان برنامه مختلف مناسبتی،فرهنگی،کتابخانه ای شامل جلسات قصه گویی، جمع خوانی کتاب،نشست های کتابخوان،معرفی کتب مفید ، کلاس های آموزشی ، کاردستی و ... به صورت استانی،شهرستانی و کتابخانه ای در سطح کتابخانه های عمومی .

*رونمایی از طرح خلاقانه "کلام ماندگار" ویژه گرامیداشت مقام شامخ شهدای شهرستان و ذیل کنگره بزرگداشت 8000شهید استان همدان از طریق نگاشت جمله ای از وصیت نامه شهدای گرانقدر در دل تابلو های نمایشی و آغاز این طرح با جمله ای از وصیت نامه شهید شاخص سال شهید حاج حسین کیانی .

*رونمایی بیش از 20عنوان کتاب نوشته نویسندگان بومی کهن دیار شهرستان نهاوند به شکلی خلاقانه و جدید در پاسداشت مقام نویسندگان صاحب قلم شهرستان به خصوص کتب دفاع مقدسی چون جلال و ... .

*آئین برگزاری "بزرگترین رونمایی کتاب غرب کشور" برای اولین بار با 11عنوان کتاب در یک برنامه همراه حضور شخصیت های برجسته استانی و شهرستانی در محل سالن جلسات فرمانداری. .

*رونمایی از نرم افزار و برنامه کاربردی گام دوم انقلاب از فرمایشات مقام معظم رهبری به عنوان طرحی نو و خلاقانه در ایام ا... دهه مبارک فجر.

*رونمایی از پادپخش(پادکست) آوای پایداری برای اولین بار در سطح استان با رویکرد معرفی کتاب و خاطره گویی انقلابیون شهرستان به صورت صوت و با رویکرد جهاد تبیین جهت آشنایی قشر نوجوان و جوان با تاریخ شفاهی این مرز و بوم .

*تجلیل از خانواده معظم شهدا در برنامه های مختلف با رویکردی نو و پوشش بیش از 15 خانواده معزز و مکرم شهدای شهرستان در مدت یکسال با ضریب تجلیل بیش از یک خانواده در یک ماه به عنوان یک وظیفه ذاتی و ارزشی جهت اداره کتابخانه های عمومی و استمرار این حرکت تا پایان سال جاری .

*برگزاری برنامه های مفهومی و تولید محتوا جهت گرامیداشت هفته مقاومت و پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و رونمایی از تمبرگونه سردار دلها برای اولین بار در استان همدان همراه با برنامه های جنبی معرفی کتاب ، خوانش و ... .

*برگزاری برنامه های متنوع اوقات فراغت جهت پوشش جامعه دانش آموز عضو کتابخانه ها در ایام تابستان و اجرای فعالیت های آموزشی در محیط کتابخانه ها چون کلاس های کمک درسی، آموزش نقاشی ، خوشنویسی و ...

. * برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی در مناسبت های مختلفی چون هفته دولت، دهه مبارک فجر ،هفته مقاومت،سوم خرداد ، ایام محرم و ... در بستر های مختلف شبکه های اجتماعی به صورت مجازی و مکتوب و در نمونه آخر برگزاری مسابقه ویژه جاماندگان راهپیمایی اربعین حسینی از کتاب عمود 1400 .

*برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی با رویکردی خلاقانه در بحث تبیین واقعه عاشورا و برپایی سخنرانی های موضوعی و تخصصی همراه با دعوت از سخنرانان مختلف کشوری و استانی و در نمونه آخر برگزاری نشست حسینیه اندیشه عاشورایی ویژه بانوان و محوریت عفاف و حجاب .

*جذب بیش از 3000نسخه کتاب از مجموعه های مختلف جهت ارتقا منابع مفید موجود در مخازن کتاب شهرستان به ویژه بحث کتب کنکوری وکمک آموزشی از موسسات پرمخاطب کشوری .

*برگزاری سلسله طرح های کتابخوانی به شکلی نوین در دو مناسبت مهم سال : هفته کتاب،کتابخوانی و کتابدار و آغاز عملیاتی برنامه ها از سخنرانی رئیس اداره کتابخانه ها در تریبون مقدس نماز جمعه و گسترش برنامه ها در طول هفته مذکور و نیز ایام ا... دهه مبارک فجر که به لحاظ کیفی و ارزیابی های کشوری و استانی صورت یافته به عنوان بدیع ترین برنامه ها در سطح استان قلمداد گردیده و پرچم کهن دیار شهرستان خوش درخشیده است .

آدرس و تلفن کتابخانه های نهادی شهرستان نهاوند:

1.کتابخانه شهید حیدری : واقع در نهاوند، پارک ولیعصر(عج) روبروی مصلی تلفن 33233377

2.کتابخانه آیت ا... نهاوندی : نهاوند،روبروی خانه معلم –مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی (ره) تلفن :33243852

3.کتابخانه امیرالمومنین(ع): نهاوند،شهرک شهید حیدری جنب میدان هفت تیر. تلفن: 33263436

4.کتابخانه شهید قدوسی: فیروزان،میدان شریعتی خیابان ایثارگران. تلفن 33722100

5.کتابخانه بصیرت : گیان- نزدیک آبفا – تلفن:33423790

6.کتابخانه 9دی: برزول –روبروی بخشداری تلفن :33483624

7.کتابخانه ولیعصر(عج) : روستای شهرک-ابتدای جاده لیلاس تلفن: 33664130

8.کتابخانه سیداشهدا(ع): روستای گیل آباد-طبقه دوم مسجد سیدالشهدا(ع) تلفن: 33632621

9.کتابخانه مراد همتی: روستای میان آبه-انتهای روستا تلفن: 33462250

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location