سرخط خبرها

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، فصل اول از سلسله نشست های «روایت از فتح» در کتابخانه شهید قدوسی فیرزوان شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، فصل اول از سلسله نشست‌های دفاع مقدس با عنوان «روایت از فتح» و تقدیر از خانواده شهدا با حضور مهراب نوابی، ایثارگر و راوی دفاع مقدس؛ میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نهاوند؛ مصطفی سراقی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند؛ عباس تکلو، بخشدار خزل و جمعی از مسئولین و دانش آموزان شهرفیروزان در کتابخانه شهید قدوسی فیروزان برگزار شد.

در این مراسم مهراب نوابی، راوی دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای جنگ تحمیلی، گفت: اگر بخواهیم جنگ تحمیلی را بررسی کنیم باید این واقعه را از ابعاد تاریخی، جغرافیایی و سیاسی واکاوی کنیم. در 31 شهریور سال 1359 بزرگترین جنگ نابرابر دنیا با همسایه‌ای که 1200 کیلومتر به صورت آبی و خاکی با ما مرز مشترک داشت، بر ما تحمیل شد.

وی در ادامه اظهار داشت: صدام با سه هدف عمده به کشور ما حمله کرد؛ نخست نابودی انقلاب اسلامی و دوم جداسازی بخش هایی از کشور ایران و الحاق آن به عراق و در نهایت کند کردن سرعت رشد انقلاب اسلامی ایران بود.

روای دفاع مقدس همچنین با اشاره به رشادت های سربازان ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، عنوان کرد: عواملی که باعث پیروزی ما در جنگ شد، اولا اتحاد ما بود که ما به چشم خود می دیدیم زن و مرد، پیر و جوان در کنار هم از جان مایه گذاشتند و البته ولایت مداری مردم از امام خمینی(ره) از دلایل اصلی این پیروزی بود.

نوابی با اشاره به جمله سردار شهید قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «شهدا قبل از شهادت، بوی شهادت از کلامشان استشمام می شد»، گفت: شما نوجوانان و جوانان اگر می خواهید ادامه دهنده راه شهدا باشید، باید ابتدا از گناه دوری کنید و سپس کاری کنید که در جامعه مفید باشید.

مهراب نوابی در پایان صحبت های خود با بیان اینکه قیام امام حسین علیه السلام راه را به ما نشان داد، کتاب «تحریفات عاشورا» نوشته «مرضیه محمود زاده» را برای مطالعه به حضار پیشنهاد داد.

زهرا ساکی، مسئول کتابخانه شهید قدوسی فیرزوان نیز کتاب «عشق هرگز نمی میرد» نوشته مونا اسکندری را معرفی و اضافه کرد: این کتاب خاطرات همسر جانباز شهید سردار حاج میرزا محمد سلگی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقه کتابخوانی از متن همین کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند در حال برگزاری است.

در ادامه برنامه در قالب طرح «کلام ماندگار» از جمله شهید فرید بحیرایی رونمایی شد: «خدایا به مهدیت بگو که لشگر عظیم اسلام برای یاریت در انتظار توست». در پایان برنامه از خانواده های شهیدان ابوالقاسم وحید و عبدالکریم وحید از شهدای جنگ تحمیلی و ساکن شهر فیرزوان، با اهدای لوح «نشان سرو» تقدیر به عمل آمد.

311779 0

311778

311782

311781

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location