سرخط خبرها

دو رویداد قرآنی همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد(ص) شب گذشته در شهرستان نهاوند برگزار شد.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، همزمان با هفته وحدت و میلاد پیامبر خوبی‌ها حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) شب گذشته ۱۲ مهرماه در شهرستان نهاوند دو برنامه قرآنی بزرگ برگزار شد.

این برنامه‌ها شامل اجتماع فداییان قرآن بود که این برنامه با حضور نابغه قرآنی کشور استاد مرتضی خدامی و با حضور مسئولان، قرآنیان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

برنامه‌های مختلف قرآنی، تلاوت و پرسش و پاسخ از نابغه بزرگ قرآنی استاد خدامی در مصلی بزرگ نهاوند برگزار شد. همچنین جشن بزرگ چلچراغ آیه‌ها و اختتامیه مسابقات قرآنی با حضور مرتضی خدامی و با حضور مسئولان شهرستان نهاوند و شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و عترت بسیج همزمان با نماز مغرب و عشاء در آستان مقدس شاهزاده محمد این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه که به همت شورای قرآن، دارالقرآن بسیج، اداره تبلیغات اسلامی و آستان مقدس شاهزاده محمد این شهرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام حسین گروسی ضمن تبریک این میلاد فرخنده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند از قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام و راهنمای بشر یاد کرد و گفت: کسی که در مسیر قرآن گام بردارد گمراه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن شفای همه دردهای انسان است، افزود: اداره تبلیغات اسلامی نهاوند برنامه‌های متعدد قرآنی را در طول سال دارد که برگزاری مسابقات قرآنی، دوره‌های آموزشی ویژه سنین مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن و ... از جمله این برنامه‌ها است.

در ادامه جواد سلگی، مدیر دارالقرآن بسیج و رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن شهرستان نهاوند افزود: مسابقات قرآن و عترت بسیج امسال در حدود ۲۳ رشته با حضور بیش از یک هزار و ۸۰ نفر در مقاطع مختلف در شهرستان نهاوند در مرحله مقدماتی برگزار شد.

وی با بیان اینکه بعد از مرحله مقدماتی مرحله شهرستانی برگزار و نفرات برتر مشخص شدند افزود: در این اجتماع از ۷۴ نفر برگزیده این مسابقات تقدیر شد.

از این تعداد ۳۵ نفر در رتبه‌های اول به مرحله استانی مسابقات راه یافتند، همچنین از قاریان ممتاز نیز تقدیر شد.

در ادامه این برنامه مرتضی خدامی برنامه‌های مختلف قرآنی و معارفی را برای حضار اجرا کرد.

یادآور می‌شود؛ مرتضی خدامی نابغه قرآنی، حافظ کل قرآن کریم و همچنین مسلط به ترجمه و تفسیر آیات قرآن به زبان‌های عربی و انگلیسی، حافظ نهج‌البلاغه، نهج الفصاحه، حافظ کل قرآن کریم، مسلط به تفسیر قرآن به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی حافظ دعاهای صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان، حافظ موضوعی اشعار منتخب فارسی و عربی، محقق و پژوهشگر در زمینه طب اسلامی و... است که از سنین دو سالگی حفظ قرآن را شروع کرده و در حدود سن سه سالگی موفق به حفظ دعای کمیل شده است.

thm 3170615 834 1

thm 3170616 725

thm 3170618 943

thm 3170619 708

thm 3170620 844

thm 3170621 343thm 3170617 968

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location