سرخط خبرها

مسئول حفاظت محیط‌زیست نهاوند از پایش و نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی خبر داد و گفت: ۹ واحد آلاینده محیط‌زیست در این شهرستان اخطاریه زیست‌محیطی دریافت کردند.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بازدیدها، پایش‌ها و بررسی‌های به‌عمل‌آمده از سوی کارشناسان حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند از واحدهای مختلف به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر برای ۹ واحد آلاینده محیط‌زیست اعم از واحدهای خدماتی رفاهی، کشتارگاهی، لبنی، رستورانی، تولید پودرهای میکرونیزه و چوب‌بری به دلیل آلوده ساختن محیط‌ زیست اخطاریه صادرشده است.

قیاسی افزود: این واحدها از طریق انتشار گازهای آلاینده، تخلیه پساب‌های آلوده، عدم مدیریت پسماندها و انتشار ذرات آلوده‌ کننده مشمول دریافت اخطاریه‌های زیست‌محیطی شده‌اند. وی بابیان اینکه اخطاریه‌ها به واحدها ابلاغ‌شده ادامه داد: در صورت تکرار و عدم رفع موجبات آلودگی وفق مقررات با این واحدها رفتار می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند در ادامه گفت: همچنین یکی از واحدهای تولیدی با به آتش کشیدن پسماندها و زباله‌های ناشی از فرآیند و پروسه تولید در حجمی عظیم موجبات آلودگی شدید هوا را فراهم آورد.

وی بابیان اینکه به این واحد اخطاریه زیست‌محیطی ابلاغ شد، اظهار داشت: چنانچه واحدهای تولیدی و خدماتی موجبات آلودگی محیط‌زیست را از طریق انتشار ذرات، گازهای آلاینده و یا سوزاندن و عدم مدیریت اصولی پسماندها و همچنین پساب‌ها فراهم نمایند مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

قیاسی افزود: نام این واحدهای آلاینده نه‌تنها در لیست واحدهای فصلی آلاینده‌های استان جهت اخذ عوارض سبز درج خواهد شد؛ بلکه متصدی واحد جهت اعمال کیفر به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند در پایان گفت: واحدهایی که مشمول ابلاغ اخطاریه زیست‌محیطی شوند و در مهلت مقرر رفع آلودگی نکنند؛ مجاب به پرداخت یک درصد کل فروش در فصل آلایندگی می‌باشند و در صورت استمرار آلودگی به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location