سرخط خبرها

به قلم امیرسیف

دکتر حمید رضا ظفری متولد آذر ماه سال ۱۳۶۵ هجری شمسی در محله ی کوی حاجیان نهاوند است ، پدرش تورج ظفری (مربی اسبق تیم های ملی کشتی ) می باشد.

ایشان تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه مهدیه و دوره راهنمایی را در مدرسه خوارزمی ودوران دبیرستان خود را تا سال سوم در دبیرستان شاهد و پیش دانشگاهی را در دبیرستان غیرانتفاعی البرز گذراند، و در این میان از وجود اساتید زحمتکش و ارزشمندی که ضمن مساعدت وی جهت موفقیت وحصول به هدفش سعی وافری داشته اند میتوان از آقایان : استاد اسحاقی (معلم فیزیک) استاد میرزایی (معلم ادبیات) استاد موسیوند (معلم شیمی) استاد کفراشی (معلم ریاضی) استاد سوری (معلم عربی) و سایر... نام برد .

ایشان در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی در رشته پزشکی در دانشگاه سراسری اراک پذیرفته شد و دوران طب عمومی را در سال ۱۳۹۲ هجری شمسی به پایان رساند وپس از اتمام خدمت سربازی ،در تهران به عنوان پزشک عمومی به مدت دو سال خدمت نمود.

با کوشش و تلاش فراوان در سال ۱۳۹۷ هجری شمسی در رشته ارتوپدی دانشگاه تهران پذیرفته می شود ، و هم زمان نیز ، آموزش تخصصی خود را در بیمارستان امام خمینی نزد اساتید بزرگ ومطرح این رشته همچون : ۱-ستاد محمود فرزان (فلوشیپ دست) ۲-استاد محمدرضا گیتی (فلوشیپ شانه ) ۳-استاد محمد تقی بغدادی (فلوشیپ اطفال) ۴-استاد محمدجواد مرتضوی (فلوشیپ لگن و زانو) ۵-استاد محمد زارعی و استاد بابک میرزاشاهی (فلوشیپ ستون فقرات) ۶-استادهادی کلانتر (تروما) و غیره . .. را سپری و ضمن کسب تلمذ از وجود وتخصص شان بهره مند می شود .

ایشان تاکنون نیز موفق به چاپ چندین مقاله علمی در مجلات معتبر گردیده است ، مشارالیه جهت سپری نمودن «دوران طرح تخصص »خود ، بنا به وظیفه وادای دین به مردم زادگاهش ، نهاوند را انتخاب ، و ازسال ۱۴۰۱ در بیمارستان آیت الله علیمرادیان مشغول خدمت به همشهریانش میباشد وتا کنون در کنار عمل های معمولی وروزمره خود برای اولین بار اقدام به عمل هایی نموده که در حال حاضر ، در شهرستان نهاوند انجام نگردیده: 

مشروح این عمل های جراحی به شرح ذیل می باشد:

۱- تعویض مفصل زانو در افرادی که به دنبال تخریب غضروف زانو و درد شدید در فعالیت روزانه بوده اند.

۲- عمل جراحی لاتارژه در افرادی که دچار دررفتگی های مکرر شانه بوده اند.

۳- عمل پیوند تاندون آشیل با آشیل اهدایی از جسد (آلوگرفت آشیل) در پارگی های قدیمی تاندون آشیل که دچار جمع شدگی تاندون شده بودند و امکان ترمیم اولیه برای آنان وجود نداشت.

۴- درست کردن پروتز استخوان سر رادیوس با سیمان ارتوپدی که به دلیل کمبود امکانات امکان تهیه پروتز اصلی نبود در شکستگی و خوردشدگی آرنج نیز برای اولین بار نیز در نهاوند انجام شده است.

در خاتمه : امیدوارم انشا الله در آینده ی نزدیک شاهد عمل های دیگری که تا به حال دراین شهرستان انجام نشده، توسط این پزشک متخصص ، متعهد وحاذق وماهردر شهر محروممان از خدمات حتی ابتدایی پزشکی باشیم تا مردم برای این قبیل جراحی ها مجبور نباشند برای معالجه ومداوا با هزاران مشکلات مختلف بخواهند به مراکز درمانی پایتخت و یا مراکز سایر استانهای همجوارمان بروند وآرزوی موفقیت روز افزون، در تمامی صحنه های زندگانی این فرزند هنر نه فرزند پدر را از درگاه حضرت احدیت برای این عزبز آرزومندیم .

فریاد نهاوند آمادگی دارد تا با دریافت اطلاعات از شما مردم گرانقدر در جهت معرفی نخبگان و برجستگان افتخار آفرین نهاوندی گامهای بیشتری بردارد... ما را یاری نمائید.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location