سرخط خبرها

امام جمعه نهاوند گفت: تشویق به مشارکت حداکثری، انتخاباتی سالم و امن هدف همه است

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمين عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دانشگاه و حوزه منشا تحول و پیشرفت هستند که در این هفته روز وحدت حوزه و دانشگاه را داریم که روز مهمی است که باید گرامی داشته شود.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند؛ موسسه علم و دین دو شعبه دارد که شامل دانشگاه و حوزه علمیه است و اگر این دو خوب عمل کنند علم و دین یک جامعه را زنده می کنند و اگر خوب عمل نکنند به این دو لطمه می‌خورد.

امام جمعه نهاوند افزود: جریان‌های روشنفکری غربی در دانشگاه و تحجر در حوزه هر دو آفت هستند که این بیان رهبر انقلاب است و هر دو لطمه می زنند که باید هوشیار باشیم و جلوی این جریان وابسته و خودفروخته غربی را بگیریم. وی ادامه داد: هم در حوزه و دانشگاه اگر تربیت اسلامی و تعلیم و تهذیب و تزکیه نباشد خطرناک است و باید مراقب باشیم.

حجت الاسلام‌ مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: در سازمان ملل قطع‌نامه‌ای با رأی اکثریت کشورهای دنیا برای جلوگیری از کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها، تصویب شد که توسط آمریکا وتو شد تا صهیونیست‌ها به پشتوانه آنها بیشتر جنایت بکند.

وی افزود: این وتوی آمریکا نشان‌دهنده پشتیبانی همه جانبه آن‌ها از صهیونیست‌ها است و مجامع مدعی حقوق بشر را هم در نزد مردم دنیا بی‌ارزش و بی‌خاصیت نشان داد.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: مجامع بین المللی ابزار دست آمریکا هستند و این سازمانها کاره ای نیستند و دنیا فهمیده که این سازمان‌ها گوش به فرمان قدرت‌های استکباری هستند. وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: در این روزها برنامه‌های عزاداری در مساجد اقامه می‌شود و شهرستان نهاوند امروز میزبان شهید گمنام است و برنامه‌های عزاداری با حضور پیکر مطهر شهید گمنام برگزار می‌شود که صبح روز یک‌شنبه در شهر نهاوند تشییع و بعد از ظهر همان روز در شهر برزول تدفین می‌شود.

حجت الاسلام‌ مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها در خصوص انتخابات بیان داشت: امام جمعه و ستاد نماز جمعه در انتخابات باید بی طرف باشند و در لحظات حساسی قرار داریم چون اگر ما را به یکی از کاندیداها ببینند فورا قضاوت می کنند و می‌گویند از فلان کاندیدا حمایت کرد که این خلاف است چون ما به همه کاندیداها ارادت داریم.

وی ادامه داد: برای همه دعا می کنیم ولی اینکه از تریبون نماز جمعه و از امکانات نماز جمعه استفاده کنیم، خلاف است و همین جا اعلام می‌کنم اگر کسی ما را متهم کند به حمایت از کاندیدایی دروغ گفته است و اگر هم متهم کنند که امام جمعه و ستاد بر علیه فلان کاندیدا هستند باور نکنید چون دروغ است.

امام جمعه نهاوند افزود: مطمئن باشید چون بنا بر این است و با اعضای ستاد نماز جمعه هم صحبت کردیم که جوری عمل کنیم که زیر سوال نرویم و از همه کاندیداها تشکر می‌کنم و آرزوی موفقیت دارم برای همه و الان دوران رقابت است و خدایی نکرده نباید این رقابت ها به اختلاف تبدیل شود و بعد از انتخابات هم رقابت به رفاقت تبدیل شود.

وی بیان کرد: انتخابات میدانی است برای خدمت و اگر کانديداها موفق شدند خدا را شکر کنند که فرصت کار و خدمت برای انها فراهم شده و اگر هم موفق نشدند بازهم به وظیفه عمل کردند و جای تشکر دارد.

حجت الاسلام مغیثی در بخش پایانی خطبه‌ها گفت: همه باید سعی کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات در محیطی امن و سلامت با رقابت سالم اتفاق بیفتد و از طرف همه کاندیداها و طرفدارنشان تخریب، دروغ و اهانت در کار نباشد چون این کارها ممنوع و خلاف قانون و شرع است.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location