سرخط خبرها

باهدف کاهش هزینه‌ها طرح تفکیک زباله از مبدأ در نهاوند توسط شهرداری و با همکاری بخش خصوصی آغاز شد.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، طرح تفکیک زباله از مبدأ به‌منظور جلوگیری از اسراف و هدر رفتن سرمایه‌ها و مدیریت زباله‌های منازل با حضور مسئولان نهاوند در این شهر آغاز شد.

حجم بالای زباله‌های تولیدی و مشکلات ایجادشده توسط زباله گردها هزینه‌های بالایی را برای شهرداری ایجاد می‌کند که با شروع این طرح این هزینه‌ها کاهش‌یافته و باعث جلوگیری از انتشار بیماری می‌شود.

تفکیک زباله از مبدأ و مدیریت پسماندها در شهر نهاوند با همکاری شهرداری و توسط شرکت بازیافت نوین انجام می‌شود.

این برنامه باهدف کاهش هزینه‌های جمع‌آوری و مدیریت پسماندها از مبدأ و منزل با آموزش موردنظر به شهروندان اجرا می‌شود.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در خصوص برنامه جمع‌آوری پسماند و تفکیک از مبدأ در شهرداری نهاوند گفت: در سال‌های اخیر اقدامات شهردار نهاوند در تحقق نهضت آسفالت قابل‌توجه و تقدیر است و در حوزه اقدامات عمرانی هم کارهای بزرگی در شهر انجام داده است.

وی اظهار داشت: درباره تفکیک از مبدأ و مدیریت پسماندها و تأمین بهداشت زیست‌محیطی هم این اقدام مؤثر و حمایت هم خواهد شد.

احمدوند افزود: مدیریت پسماند در جمع‌آوری زباله بسیار مهم است و اجرای این برنامه را به فال نیک گرفته و توقع می‌رود پس از یک سال جایگاه و خروجی قابل‌توجه آن را در استان و کشور تجربه کنیم.

وی گفت: مجموعه شهرداری هم مسئولیت اجرا و برنامه‌ریزی را دارد و مردم هم به‌عنوان مخاطبان این موضوع با حمایت و کسب آموزش‌های لازم استقبال و فرهنگ‌سازی کنند.

فرماندار نهاوند افزود: هم‌چنین حمایت و فرهنگ‌سازی رسانه‌ها، ستادهای نماز جمعه در بخش‌ها و مراکز شهرستان و سایر متولیان در تحقق این موضوع می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: از ظرفیت دهیاران و بخشداران هم دراین‌باره می‌شود کمک گرفت تا این فرهنگ را با مدیریتی صحیح به مردم آموزش دهیم و شاهد اجرای موفق آن باشیم.

مجید یوسفی نوید شهردار نهاوند هم بابیان اینکه هدف از این اقدام کاهش هزینه‌ها است، گفت: سیستم جمع‌آوری زباله پیش‌ازاین به‌صورت سنتی انجام می‌شده که در تشدید محیط غیربهداشتی مؤثر بوده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر حداقل دو میلیارد برای هزینه باکس‌های سطح شهر انجام‌شده و پنج دستگاه کامیون هم در این موضوع جمع‌آوری فعال است و ۱۲۰ کارگر هم در حوزه خدمات شهری فعالیت دارند.

شهردار نهاوند بیان کرد: همچنین بیش از ۲۵۰ باکس زباله در شهر است که حداقل ۱۰۰ مورد دیگر نیز ملحق و پنج دستگاه بعلاوه جاروی مکانیزه هم در پاک‌سازی و حوزه خدمات شهری فعال است.

وی در پایان گفت: این اقدام در حوزه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و آلودگی ناشی از تجمیع زباله، کاهش زباله گردها و... موفق عمل خواهد کرد.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location