سرخط خبرها

رئیس حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به عدم رشد گونه‌های جانوری در منطقه حفاظت شده ملوسان گفت: علت ثابت بودن وحوش عمدتا به خشک شدن بخشی از چشمه‌های منطقه و خشکسالی‌های متمادی سال‌های گذشته برمی‌گردد.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین ، عزیز قیاسی اظهار کرد: در سرشماری اخیر از وحوش منطقه حفاظت شده ملوسان نهاوند که با مشارکت ۳۲ نفر صورت گرفت، برخلاف سال‌های گذشته گونه‌های وحشی منطقه از رشد یا کاهش برخوردار نبودند.

وی افزود: سرشماری سالانه وحوش مناطق حفاظت شده دو بار و بعضا سه بار در سال انجام می‌شود که امسال با مشارکت ماموران محیط زیست ۱۰ روز پیش در نهاوند به مدت یک روز صورت گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند با اشاره به عدم رشد و یا کاهش تعداد گونه‌های جانوری در منطقه حفاظت شده ملوسان افزود: علت ثابت بودن وحوش عمدتا به خشک شدن بخشی از چشمه‌های منطقه و خشکسالی‌های متمادی سال‌های گذشته برمی‌گردد.

وی فعالیت شکارچیان در منطقه را نیز از دلایل عدم رشد وحوش عنوان کرد و گفت: گونه غالب وحوش منطقه فارسبان قوچ و میش است که برخلاف کل و بز در یک جا ساکن نمی‌مانند و در برخی مواقع در مناطق دیگر در رفت و آمد هستند.

قیاسی افزود: البته در منطقه حفاظت‌شده فارسبان تعداد گونه‌های دیگر مانند گراز، گرگ، شغال و پرندگان شکاری رشد داشته‌اند اما آمار قوچ و میش ثابت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن هفته هوای پاک گفت: هفته هوای پاک امسال از ۲۶ دی تا دوم بهمن با شعار "هوای پاک، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول" برگزار می‌شود که برنامه‌های مختلفی با مشارکت ادارات شهرستان اجرا خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند افزود: طبق قانون، ۲۳ دستگاه دولتی مکلف به اجرای قوانین محیط زیست و هوای پاک هستند و محیط زیست نیز ناظر بر اجرای این برنامه‌هاست.

وی گفت: به همین منظور با ادارات مکاتبه و از آنان خواسته شده برنامه‌های خود را در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و محیط زیست به ما اعلام کنند.

قیاسی با بیان اینکه سوخت مازوت جایگزین سوخت گاز در کارخانه‌های شهرستان از جمله کارخانه سیمان شده است افزود: از کارخانه‌ها برنامه ویژه خواسته شده تا به عنوان راهکار جلوگیری از آلودگی هوا به اجرا گذاشته شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location