سرخط خبرها

رئیس اداره محیط‌زیست نهاوند گفت: حفظ محیط‌زیست برای نسل کنونی و آینده وظیفه‌ای همگانی است به همین دلیل متخلف آلوده‌کننده محیط‌زیست در این شهرستان به پرداخت جریمه محکوم شد.

به گزارش فریاد نهاوند آنلاین عزیز قیاسی گفت: حفاظت از محیط‌زیست مسئولیتی است که همه ما در قبال آن وظیفه‌داریم.

وی اظهار داشت: در راستای مراقبت از سلامت مردم و حفاظت از محیط‌زیست متهمی که به‌رغم تذکرات و اخطاریه‌های محیط‌زیستی در حاشیه محور جاده توریستی نهاوند به گیان مبادرت به تخلیه کودهای مرغی نموده بود جریمه شد.

قیاسی افزود: این اقدام موجبات انتشار بوهای مشمئزکننده و نامطبوع را فراهم آورده بود که به همین دلیل و حسب رأی صادره از مراجع ذیصلاح قضایی شهرستان نهاوند به کیفر 70 میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس تعزیری محکوم شد.

وی ادامه داد: بهتر است شهروندان محترمی که مبادرت به ارتکاب فعل دپو و تجمع کودهای حیوانی و مرغی می‌کنند با احترام به حقوق زیست‌محیطی سایر شهروندان، وفق ضوابط محیط‌زیست، قانون ایمنی راه‌ها، آیین‌نامه بهداشت محیط و همچنین ضوابط و شیوه‌های مدیریت پسماندهای کشاورزی اقدام به جمع‌آوری و دپو کودهای مرغی و... نمایند تا تحت کیفرهای جزایی واقع نگردند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند در بخش دیگری از سخنانش با عنایت به پاسداشت روز ملی هوای پاک گفت: به همت شهرداری و شورای شهر نهاوند و با حضور کارکنان شهرداری، محیط‌زیست و سایر شهروندان حافظ محیط‌زیست، تپه‌ماهورهای مشرف‌به بلوار خلیج‌فارس و میدان ارتش این شهرستان از حیث وجود زباله‌ها و پلاستیک‌ها پاک‌سازی شد.

قیاسی اظهار داشت: شایسته است کلیه شهروندان محترم با تولید کمتر زباله، معاینه فنی خودروها، استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین، استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی، توسعه و گسترش فضای سبز و... در پاکیزگی محیط‌زیست و داشتن آسمانی آبی و هوایی سالم مسئولانه کوشا باشند.

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location