سرخط خبرها

سمیه شفائی- خبرنگار

 سومین جلسه ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند به ریاست شهروز کیانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و با حضور میلاد مرادی معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان ، حمدالله چاروسایی رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، مسعود علی بخشی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان و جمعی از رؤسای بانک ها و ادارات و جوانان در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

photo 2023 12 13 09 54 44

برخی بانک های استان به صورت سلیقه ای عمل می کنند

حمدالله چاروسایی رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در جلسه ی ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند اظهار داشت : متأسفانه یکی از مشکلات تسهیلات ازدواج، اشتغال و فرزندآوری وجود دارد ، بحث ضامن تسهيلات است که برخی بانک های استان به صورت سلیقه ای عمل می کنند .

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه گفت: بانک ها طبق ظوابط و قوانین عمل کنند .

وی در پایان بیان داشت: پرداخت وام ها در سطح استان ضعیف عمل می شود اما خوشبختانه در نهاوند این کار بهتر شکل گرفته است.

برگزاری کارگاه همسان گزینی و هم کف گزینی برای کارمندان مجرد

میلاد مرادی، معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان در جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان نهاوند بیان داشت: حضور مدیران در جلسات باعث تقویت ستاد ساماندهی امور جوانان و تصویب مصوبات اثربخش شده که این امر به تسهیل در امور و حل مشکلات بیشتر کمک خواهد کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان گفت: کمیته های تخصصی در اداره ورزش و جوانان شکل بگیرد و صورتجلسات کمیته ها در ستاد ساماندهی شهرستان و سپس استان مطرح و مصوب شوند .

وی تصریح کرد: جوانانی که ایده های ناب دارند میتوانند با ارائه ی طرح و ایده ی خود به اداره ورزش و جوانان از تسهیلات بانکی برخوردار شوند .

مرادی در ادامه بیان داشت : اولین مرکز پیش از ازدواج در شهرستان نهاوند امروز افتتاح خواهد شد و از ظرفیت مالی اداره ورزش و جوانان استان نیز برای برگزاری جلسات ویژه افراد کم برخوردار استفاده خواهد شد .

وی با اشاره به برگزاری کارگاه همسان گزینی و هم کف گزینی برای کارمندان مجرد اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان کارمندان مجرد ادارات را شناسایی و برای آنها کارگاههای پیش از ازدواج برگزار کند، در این کارگاهها نیز برنامه ی همسان گزینی و هم کُف گزینی نیز در نظر گرفته شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به آمار اعلامی از سوی رسانه ها گفت: آمار اعلامی توسط رسانه ها در بابا ازدواج و طلاق ، آمار صحیحی نیست و این آمار در سالهای مختلف با هم متفاوت است .

مرادی با اشاره به افتتاح خانه جوان در شهرستان نهاوند تصریح کرد : خانه جوان شهرستان نهاوند هفته آینده در صورت تجهیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید و بخشی از اوقات فراغت جوانان در این خانه بررسی خواهد شد .

وی از برگزاری دو رویداد در استان همدان خبر داد و بیان داشت : دو رویداد نماشو و جامعه پرداز در سطح استان و در حوزه ی ازدواج و جوانان فعالیت میکنند .

معاون فرهنگی و امور جوانان استان همدان در خاتمه گفت : از بانکهای شهرستان به جهت همکاری در پرداخت تسهیلات ازدواج ، اشتغال و فرزندآوری کمال تقدیر و تشکر را داریم.

رسانه ها و مسئولین به دنبال امیدآفرینی باشند

شهروز کیانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اظهار داشت: فرهنگ یکی از مهمترین مجموعه هایی است که در هر جامعه ای لازم است و ما بر موضوع فرهنگ و فرهنگسازی تأکید بسیار داریم .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: گذشتگان در پی ازدواج آسان با هزینه های اندک بودند اما جوانان امروزی به سبک غربی و با هزینه های هنگفت هستند و این موضوع باید به صورت اساسی ریشه یابی شود .

وی افزود : آموزش و پرورش و دانشگاه ها پای کار باشند و با برگزاری جلسات مشاوره ازدواج آسان برای دانش آموزان و دانشجویان ازداوج آسان را فرهنگسازی کنند.

وی تصریح کرد: همت جهادی برای فرهنگسازی در شهرستان بکار گرفته شود و از ظرفیت گروه‌های جهادی در حوزه فرهنگ و حوزه ی اشتغال ، جوانان و فرزندآوری استفاده شود .

کاربانک اقناع سازی نیست 

کیانی با اشاره به اینکه کار بانک اقناع سازی نیست ، اظهار داشت : کار بانک اقناع سازی نیست و مجموعه ی بانک ها تلاش می کنند و تسهیلات به مردم ارائه می دهند و این تلاش بانک ها ایجاد انگیزه و امید در بین جوانان خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند در ادامه سخنان خود با اشاره به بازدید از طرح های توسعه و پیشرفت بیان داشت: در دولت سیزدهم واقعاً کارهای خوبی شکل گرفته شده است و این خدمات باید به گوش مردم برسد و بازدید از این پروژه ها که سالها روی زمین مانده بود به برکت دولت سیزدهم این پروژه ها به ثمر نشسته اند ، برای مثال سد تالوار یکی از این پروژه ها بود که به همت دولت سیزدهم و استاندار جهادی به نتیجه ی مثبتی رسید .

کیانی در خاتمه خطاب به مسئولین و رسانه ها گفت: ما آزمون مهمی را اسفند ماه پیش رو داریم ، و وظیفه ی مسئولین و رسانه هاست که بین مردم و علی الخصوص جوانان را تشویق و ترغیب به حضور حداکثری در پای صندوق های رای کنیم و ایجاد امید و انگیزه کنیم بین مردم تا نقشه های دشمنان را در نطفه کور کنیم .

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location