سرخط خبرها

دکتر علی چگنی مدیر مسئول

شهرستان نهاوند با انبوهی از سرمایه های انسانی و اجتماعی با توجه به شاخص های توسعه ، جایگاه مناسبی در استان همدان ندارد .

انتخابات فرصت مناسبی و راهی برای تمرین سیاسی اجتماعی و برگزیدن اشخاص اصلح و توانمند برای درمان درد بی درمان این شهر است . در این بین نباید تأثیر رسانه ها در آگاهی بخشی به مردم و کمک به آنان برای یافتن فردی که توانمندی تحمل این بار گران را داشته باشد را نادیده بگیریم .

رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی مناسب و به هنگام اذهان مردم را هم برای حضور پر شکوه در انتخابات و هم برای معرفی اشخاص ذیصلاح و توانمند و واقف به مشکلات شهری و آگاه به قوانین کشور آماده سازند.

11 اسفند 1402 مردم شریف ایران برای انتخاب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به پای صندوق های رای خواهند رفت و نمایندگان و منتخبان خود را برای قوه مقننه مشخص خواهند کرد .

البته ماههاست که تبلیغ داوطلبان آغاز و با دوره گردی و خانه گردی و حضور در مراسم فاتحه و ارسال تاج گل و دادن کارت هدیه و... و حضور در منازل بزرگان و روستاها در صدد جلب آرای مردم هستند .

اکنون که از 116 داوطلب ، 57 نفر ثبت نام نهایی نموده و از این تعداد حدود 40 نفر نمره قبولی و ورود به رقابت را از هیئت اجرائی انتخابات دریافت نموده اند و صدالبته فیلتر شورای نگهبان متفاوت از هیئت اجرائی خواهد بود ، امیدواریم ملت شریف و بزرگوار نهاوند با دقت نظر و با کنکاش در اوضاع کاندیداها و انتخاب اصلح ، بدون هیچگونه قبیله گرائی با توجه به توانمندی و دایره نفوذ افراد در کشور ، فردی را روانه خانه ملت نمایندکه مدافع حقوق کشور و حوزه انتخابیه خود باشد و با اطلاع از قوانین بالادستی و قوانین کشوری ، از دادن وعده های نا شدنی و کذب خودداری نمایند .

وعده اشتغال و انجام امورات شخصی از خطاهای داوطلبان نمایندگی مجلس است که بعداً نمی توانند آنان را برآورده نمایند بنابراین هم مردم را هم از خود و هم از نظام بدبین نموده و اسباب یأس اجتماعی را فراهم می نمایند .

وظیفه نماینده قانونگذاری در مجلس است و وظیفه ای بابت عزل و نصب ها ندارد و این خطای بزرگ اکثر نمایندگان است که قوه مجریه را برای بده بستانهای خود در تنگنا قرار می دهند و در این میان ضرر این کشمکش را مردم باید بپردازند .

وقت و زمانی که از آنان متعلق به مردم است در کشمکش های سیاسی ضایع شده و فرصت پرداختن به امورات مردم عملاً از بین می رود .

نهاوند در این زمان نیاز به هم افزائی مدیران اجرائی و مسئولین دارد .

شاید بتواند کیلومترها عقب ماندگی خود را با گامهائی کوچک جبران نماید .

پس انتظار از مردم این است که فریب وعده های تبلیغاتی و کارت هدیه ها و میهمانی های آنچنانی را نخورند .

هر کس در این میانه هزینه ای بنماید حتماً هنگام انتخاب ، ده ها برابر آن را از هر جایی چه حلال و چه حرام مطالبه خواهد کرد !

پس مردم هوشمند و بزرگوار نهاوند با انتخاب کاندیدائی سالم و اصلح که پول پاشی نکرده باشد و بتواند در مجلس و استان از حقوق مردم این شهر دفاع نماید و به عمران و توسعه این کهن شهر تاریخی بیندیشیم و در دام تبلیغاتدروغین داوطلبین نمایندگی گرفتار نشویم .... همین .

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از مجموع 0 رای
نظری برای این مطلب وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر توسط مهمان
امتیاز به مطلب:
0 کاراکتر
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location